Δραστηριότητες για την 25η Μαρτίου


Η Ελληνική Σημαία


Μετά την απελευθέρωση της Ελλάδας, καθορίστηκε και η σημαία της, το εθνικό αυτό σύμβολο που χαρακτηρίζει κάθε χώρα. Την παρατηρούμε και σχολιάζουμε την επιλογή του μπλε χρώματος και του σταυρού (σύνδεση με τη θάλασσα και τον χριστιανισμό). Μετράμε τις γαλανόλευκες  γραμμές. Είναι 9…. γιατί όχι 8 ή 10; Και σε αυτό υπάρχει ερμηνεία… Συνδέεται με την  ιστορική φράση “Ελευθερία ή Θάνατος”, ένα εθνικό σύνθημα, για το οποίο πολέμησαν οι Έλληνες. Κάθε γραμμή λοιπόν της σημαίας μας αντιστοιχεί σε μία συλλαβή της φράσης αυτής. 
Ας το διαπιστώσουμε κι έμπρακτα…. με την βοήθεια της μανούλας σε φύλλο εργασίας:





Ήρωας σημαίνει….


Τι είναι ήρωας;

Αυτός που αγωνίζεται, που δεν φοβάται να δώσει και τη ζωή του για να σώσει τους άλλους…..

Οι ήρωες όμως δεν αναδεικνύονται μόνο μέσα από έναν πόλεμο αλλά και καθημερινά, μέσα από πράξεις αυτοθυσίας…

Έτσι, ήρωας είναι ο γιατρός που καθημερινά σώζει ανθρώπινες ζωές,
ο πυροσβέστης που μπαίνει μέσα στη φωτιά για να σώσει όποιον κινδυνεύει, ο αστυνομικός που συλλαμβάνει τους  “κακούς”…. ακόμη και οι γονείς μας που καθημερινά αγωνίζονται σκληρά για να μας μεγαλώσουν, θυσιάζοντας πολλά….

Στους Ήρωες καταθέτουμε στεφάνια με δάφνες


Με αφορμή την αναφορά στα στεφάνια που καταθέτουμε στη μνήμη των ηρώων και στη δάφνη ως σύμβολο νίκης, συμπληρώσαμε το παρακάτω φύλλο εργασίας (είναι 2 φύλλα διαφορετικού γνωστικού επιπέδου)

Στεφάνια για τους Ήρωες


Παραδοσιακή Ενδυμασία



Παρατηρούμε και περιγράφουμε την παραδοσιακή στολή του τσολιά  από  εικόνες βιβλίων  και της Αμαλίας (που πήρε το όνομα της από την σύζυγο του Όθωνα και πρώτη βασίλισσα της Ελλάδας μετά την απελευθέρωση) 



Κατονομάζουμε τα μέρη που την απαρτίζουν (φέσι, γιλέκο, φουστανέλα, τσαρούχια...)  και την συγκρίνουμε με τα σημερινά ρούχα

Τσολιάς.... με Γεωμετρικά Σχήματα


Με την παρακάτω εργασία εμπεδώνουμε τα μέρη της στολής του τσολιά (φέσι κτλ.) και τα καταγράφουμε ενώ παράλληλα εμπεδώνουμε ήδη γνωστά μας γεωμετρικά σχήματα αλλά μαθαίνουμε και καινούρια (ημικύκλιο, τραπέζιο).


 



Και για να ολοκληρώσουμε ευχάριστα την ενασχόλησή μας με την παράδοση, ενθαρρύνουμε τα παιδιά να χορέψουμε κι έναν παραδοσιακό χορό.


Επιπλέον κατασκευές: